За 2014-2015 навчальний рік педагогами ДНЗ було створено

та затверджено науково-методичною радою  райметодкабінету

4 парціальні програми локального рівня:

 

Парціальна програма хореографічного гуртка « Ромашка » (4-6 років)

Укладач: Фаріда Ісхарівна Щербина (музичний керівник)

Законом України «Про дошкільну освіту» встановлено, що «…дошкільна освіта – цілісний процес, спрямований на забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних та фізичних особливостей, культурних потреб».

Реалізація зазначеної мети є танцювальна діяльність або хореографія.                 Хореографія - це вид музичної діяльності, який активізує творчий вияв дітей у танці, а саме: забезпечує можливість самостійно виявляти себе в імпровізації танцювальних рухів відповідно до особливостей музичного твору. Захоплюючись музично - руховим чи танцювальним сюжетом, діти зосереджують увагу на послідовності дій, на ритмічних змінах, швидко переключають увагу з рухів вихователя чи партнера на свої власні, вчаться їх координувати. Під час засвоєння розгорнених танців у дошкільників тренується увага, збільшуючись за обсягом і набуваючи стійкості. Задовольняючи прагнення погратися, потанцювати, дитина уявляє ігрову ситуацію, запам'ятовує сюжет, мелодію, рухи. Фантазуючи, вона прагне до розвитку ситуації в хороводі, грі, танці. Створення музичних образів, відтворення рухів дорослого, власні танцювальні рухи малюка - все це активізує репродуктивну і творчу уяви. Дитини переживає різноманітні життєві враження в художніх музично - рухових образах, запам'ятовує їх, що сприяє розвитку образного мислення, емоційної пам'яті, почуттів. Хореографія виконує не тільки загальноосвітні та виховні функції а й оздоровчі: в танцях діти вдосконалюють різні види ходьби, бігу, стрибків тощо. Хореографія виробляє струнку поставу, природну координацію поз і кружлянь, фігур, положень.

репертуару з метою розширення та поглиблення знань.

Основні принципи побудови програми

1.  Принцип розвиваючого навчання. Педагогові необхідно знати рівень розвитку кожної дитини, визначити її зону найближчого розвитку, використовувати варіативність навчальних завдань відповідно до рівня розвитку кожної дитини, дбати про те, щоб під впливом одержаних знань та умінь у дітей розвивались психічні пізнавальні процеси, музично – ритмічні здібності.

2. Принцип виховуючого навчання

Важливо памятати, що навчання і виховання нерозривно повязані і в процесі занять хореографією дітям не тільки даються знання, формується в них уміння та навички. але і виховуються вольові, фізичні, моральні якості.

3. Принцип систематичності і послідовності навчання.

Встановлювати взаємозвязки, взаємозалежність між отриманими знаннями, сформованими уміннями та навичками, переходити від простого до складного, повертатися до раніше вивченого репертуару з метою розширення та поглиблення знань.

4. Принцип доступності.

Зміст знань, умінь і навичок, методи їх формування повинні відповідати віковим та індивідуальним особливостям дітей, рівню їх життєвої компетентності

5. Принцип індивідуалізації.

На кожному навчальному занятті педагог повинен підходити до кожної дитини як до особистості. Кожне заняття повинне будуватися з урахуванням психічного, соціального розвитку дитини.

 

Парціальна програма гуртка з малювання для дітей старшого дошкільного віку "Веселкові барви"

Укладачі: Леніна Валеріївна Семенова (вихователь),

Лариса Борисівн Королік (вихователь-методист)


Образотворча діяльність має важливе значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак,  відчуття гармонії, розвиваються творчі здібності, дрібна моторика рук, уява. Образотворча діяльність надає можливість доступними засобами висловити емоційний стан дитини, її ставлення до навколишнього світу, вміння самостійно створювати прекрасне, а також бачити  його у творах мистецтва. Особливу роль у ставленні образотворчої діяльності відіграє розвиток у дошкільників художнього сприймання при використанні нетрадиційних технік малювання. Малювати можна чим завгодно і як завгодно. Різні матеріали ставлять нові завдання і  змушують весь час щось придумувати, фантазувати.

Ознайомлення з нетрадиційними техніками малювання сприяє розвитку креативних здібностей та оптимального світобачення, заохочення до отримання насолоди від самого процесу творення. Дитина – це художник-чарівник, вона повинна відчувати, розповідати про мистецтво фарбами та олівцем, просто пальцями на папері.   Образотворча діяльність з використання нетрадиційних технік малювання відкриває дітям чарівний світ почуттів людини, що прагне у барвах, лініях, кольорі, рухах пензля, тичка, пір’я; у звуках, інтонаціях,  темпі, у виразних зворушливих висловах поділитись своїми переживаннями, радістю, захопленням від почутого, побаченого у реальному житті.

Парціальна програма «Веселкові барви» розроблена відповідно до закону України „Про дошкільну освіту” та Базового компонента дошкільної освіти в Україні,  на основі програми  «Впевнений старт».

Зміст програми

·        сприяти розвитку творчих здібностей дітей засобами образотворчого мистецтва з використанням нетрадиційних технік;

·        розширювати уявлення дітей про нетрадиційні техніки малювання;

·        виявляти і розвивати творчий потенціал кожної дитини до сприймання і відтворення сюжетного, предметного малювання;

·        формувати інтерес до образотворчого мистецтва та нетрадиційних технік;

·        розвивати здатність бачити світ очима художників, помічати і творити красу;

·        формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності.

 

 

 

Парціальна програма з англійської мови для дітей молодшого дошкільного віку "Happy children"

Укладач: Юлія Анатоліївна Чернишенко (вихователь)

 

       В усі часи люди розуміли значення вивчення іноземних мов.

«Скільки мов ти знаєш,скільки раз ти людина», - стверджує народна мудрість. Володіння іноземною мовою - це природна потреба дітей. Тому ми намагаємося створити сприятливі умови для старту нашим дошкільникам. Адже так хочеться щоб, в житті вони стали духовно, морально та інтелектуально розвиненими особистостями, самодостатніми та успішними людьми.                                            Дошкільний вік є найбільш сприятливим для засвоєння іноземної  мови. Природна допитливість, відсутність "застиглої" системи цінностей, імітаційні здібності, відсутність психологічного бар’єру сприяють ефективному вивченю даної програми.  Пріоритетними є творчі завдання, які вони виконують в ігровій формі, що сприяє становленню їх здібностей і створює сприятливий психологічний клімат. Граючи, діти легко засвоюють складні поняття, і вивчення іноземної мови перетворюється на захоплююче заняття. Якщо для досягненняуспіху в грі дитині потрібно зробити якусь мовну дію, то воно засвоюється майже без зусиль.

Основні завдання:

- сприяти повноцінному й різнобічному розвиткові дошкільника;

- виховувати його почуття, волю, інтелект;

- вправляти в моральній поведінці;

- створювати сприятливі умови для оволодіння дитиною основами іншомовного    спілкування;

- збалансовувати розвивальні, виховні та освітні цілі.

 


Парціальна програма гуртка психологічної корекції

"Пізнаю себе" (з використанням елементів арт-терапії)

для дітей старшого дошкільного віку

Укладач: Анна Олександрівна Леонович (практичний психолог)


Емоційна регуляція поведінки та діяльності є провідною в дошкільному віці, а соціальні емоції відіграють найважливішу роль у моральному вихованні та вихованні міжособистісних стосунків. Важливою умовою в становленні особистості дитини є розуміння своїх емоцій та почуттів.

 

 Завдання гуртка:

створити умови для включення дитини в процес творчості і знайти методи, адекватні її психофізіологічним особливостям, які допомагають формуванню позитивного мислення дитини та її здатності до "конструювання" власного здоров'я.

       Загальновідомо, що заняття будь-яким видом творчості розвиває дрібні м'язи кистей рук вихованців (дрібну моторику), що істотно полегшує навантаження на руки дітей.

Заняття сприяють:

• витиснення комплексів і негативних емоцій. Це особливо важливо для дітей, які не мають можливості виговоритися, висловити свої переживання в творчості їм легше, ніж про них розповісти;

• розвитку дрібної моторики пальців рук;

• координації рухів, їх точності і цілеспрямованості;

• у дітей зникає різкість, незграбність рухів.

 

       Відомо також, що розвиток дрібної моторики пальців рук сприяє розвитку інтелекту та мовної активності.

 

       Тому потрібно пам'ятати, що перевтома нервових центрів дрібної моторики може бути небезпечним, особливо у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, яким через 15-20 хвилин малювання, бісеронізанія і т.д. необхідно робити перерву і вводити в саме заняття елементи здоров'язберігаючої педагогіки (вправи для пальців рук, збереження постави, зору і т.д.).

 

      Не менш важливо, що на таких заняттях можна коректувати поведінку гіперактивних і розгальмованих дітей, допомагати дітям емоційно затиснутим, фруструірованним налагодити комунікативні зв'язки і розкрити свої здібності.

      Активно використовуються на заняттях елементи арт - терапії (саме - елементи), так як арт-терапія включає в себе багато аспектів здоров'язберігаючих технологій.