Консультація для батьків

В світі загадкових музичних звуків

Що таке звук? Звук це вібрація, яка має вплив на любий предмет, живий організм, в тому числі і людський. У фізиці відомий такий дослід: на листок з залізом насипають пісок і діють на нього різними звуками   пісок при цьому починає приймати різні форми, для кожного звуку свої. Чому? Тому, що кожний звук має свої притаманні тільки йому особливості. Вони – то складають, як у калейдоскопі, різноманітні узори. По цим особливостям ми можемо відрізнити один звук від іншого і при необхідності впізнати, виділити із всього звукового різнобарв'я той звук, який для нас важливий і необхідний в даний момент. Вміння розпізнавати ці особливості, або, як кажуть педагоги, особливості звуку складають основу розвитку музичних здібностей. Які ж загальні особливості звуку? Спочатку розділимо всі оточуючі нас звуки на дві важливі групи: звуки шумові (від слова «шум», «шуміти») і звуки музичні (від слова «музика»). Із музичних звуків складається будь-яка пісня, будь-якй музичний твір, будь-яка мелодія, у таких звуків і назва особлива - мелодійні.



Вплив музики на гармонійний розвиток дитини

   У дитини одним із перших формується слуховий аналізатор, тож музика найраніше серед усіх видів мистецтв стає доступ­ною для сприйняття дитини. Приємні, злагоджені звуки потрібні для гармонійного фізичного та інтелектуального розвитку дитини і у лоні матері, і після народження. Вони сприятливо діють на на­стрій дитини, викликають у неї відчуття задоволення.

   Доведено, що музика може за­спокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповіль­нювати роботу серця та дихання, нормалізувати артеріальний тиск, підвищувати рівень ендорфіну (ре­човини, яка виробляється в мозку і сприяє підвищенню життєвого то­нусу людини, усуненню больового синдрому), регулювати температуру тіла, активізувати імунітет, стимулю­вати вироблення гормонів, що блоку­ють стрес.


Вивчаємо таночки разом

ТАНЕЦЬ «ОДНА КАЛИНА»

 

Мета: вчити дітей насолоджуватися музикою і виражати її гармонійно до змісту - пластикою рук і танцювальними рухами; розвивати вміння взаємодіяти в «парі» формувати навички координації рухів, орієнтування у просторі залу.

Музика: танець розроблено на основі аудіо запису однойменної пісні у виконанні           С. Ротару.

Текст пісні

Танцювальні дії дітей

                                                     Вступ

Програш

 

Діти стоять вздовж центральної стіни залу (обличчям до глядача), утворюючи пари на відстані: перша та друга - по центру залу ближче до глядача, третя та четверта - трохи далі відповідно справа та зліва. Хлопчики стоять зліва від дівчаток. У хлопчиків руки на поясі, дівчатка притримують спідничку; ноги в шостій позиції. Хлопчики виконують поклон своїм дівчаткам, дівчатка відповідають легкою „пружинкою".

Діти виконують „пружинку" з поворотом (на „раз" - вправо, на „два" - вліво, на „три" - вправо, на „чотири" - вліво).

 

 

 

                                                    1 куплет:

Сумно, сумно аж за край

Не дивись на мене,

Грай, музико, грай.

Зимно, зимно на душі, Забирай, що хочеш,

Тільки залиши

 

 

Всі виконують один приставний боковий крок вправо, вліво, вправо.

Потім виконують два приставних бокових кроків вліво, тоді вправо. У хлопчиків руки на поясі, дівчатка першими та другими пальчиками долонь, з'єднаних в кулачки, притримують жилет, лікті паралельно розведені в сторони.

Рухи повторюються.

 

Приспів:

Одну калину за вікном,

Одну родину за столом,

Одну стежину, щоб додому йшла сама,

Одну любов на все життя,

Одну журбу до забуття

І Україну, бо в нас іншої нема.

Одну калину за вікном,

 Одну родину за столом,

Одну стежину, щоб додому йшла сама,

Одну любов на все життя, Одну журбу до забуття

 І Україну, бо в нас іншої нема.

 

 

 

 

Дівчатка виконують „ковирялочку" з підстрибуванням із потрійними притулами (ноги в шостій позиції, руки в „поличці"). Хлопчики стають на ліве коліно і виконують оплески в ритмі музики (раз-два, раз-два- три).

Хлопчики виконують „присядку" з виставленням ноги на каблучок (руки на поясі, ноги в першій або третій позиції). Дівчатка „кроком польки" обходять хлопчиків по колу (ноги в шостій позиції, руки в „поличці").

Рухи повторюються

2 куплет:

Сумно, сумно аж за край,

Та чого ж ти плачеш?

Грай, музико, грай.

Крапля горя не зальє,

 Наливай, козаче,

Бо у нас ще є

 

 Хлопчик кладе свою праву руку на ліве плече дівчинці, дівчинка кладе свою ліву руку на праве плече хлопчикові, дивляться один на одного. Гойдаються в сторони.

Виконують приставний крок вправо, вліво, вправо.

Приспів:

Програш

Рухи повторюються.

На перші чотири такти діти в парах виконують„млинок" вправо. На наступні чотири такти - виконують „млинок" вліво, плеснувши перед цим в долоні.

 

3 куплет:

Сумно, так і не засну,

Краще буду думать       

 Про свою весну.

Та й піду за небокрай,

 Вперше і востаннє     

 Грай, музико, грай

Приспів:

Про ту калину за вікном,

Про ту родину за столом.

Про ту стежину, щоб

додому йшла сама,

Про ту любов на все життя,

Про ту журбу до забуття

І Україну, бо в нас іншої нема.

Одна калина за вікном,

Одна родина за столом,

Одна стежина, щоб додому йшла сама.

Одна любов на все життя,

Одна журба до забуття

І Україна, бо в нас іншої нема.

 

Діти беруться за руки, швидко перебудовуються в лінію. Виконують чотири танцювальних кроки із закінченням на „пружинку" вперед, чотири кроки назад.

Рухи повторюються.

Діти утворюють коло і, йдуть по колу за годинниковою стрілкою.

Йдуть по колу проти годинникової стрілки.

Програш

На перші вісім тактів діти виконують оплески над головою, при цьому ритмічно пружинячи коліна.

9   такт - всі швидко беруться за руки і піднімають їх догори.

10   такт - виконують загальний поклон (ноги в шостій позиції, руки з'єднані).

11-12 такти - повторюються рухи 9-10 тактів.

13-16 такти - підскоками діти йдуть до стільчиків.

 

 


 

ТАНЕЦЬ «ПЕРШИЙ СНІГ»

 

Мета: Викликати у дітей емоційний відгук на музику; вчити дітей пластично виражати зміст пісні, змінювати рухи за зміною музичних частин, розвивати вміння взаємодіяти в «парі» формувати навички координації рухів, орієнтування у просторі залу.

      Музика: танець розроблено на основі аудіо запису однойменної пісні Н. Май.

Текст пісні

Танцювальні дії дітей

Вступ

Діти стають на свої місця підскоками утворюючи пари на відстані: перша та друга - в першому ряду ближче до глядача, третя та четверта - по центру залу за ними трохи далі, п’ята та шоста - в третьому ряду. Хлопчики стоять з права від дівчаток. У хлопчиків та дівчаток руки на поясі, ноги в шостій позиції.

Програш

Ноги в шостій позиції, піднятися на носки і крутити тулубом на місці, руки вперед зігнуті, долоні відкриті.

1 куплет:

На дворі сніг білесенький падає тихесенько,

Він кружляє весело радує усіх.

А я біжу підстрибує радощів не стримую,

Ось нарешті випав самий перший сніг.

 

Всі виконують чотири приставних бокових кроки на право, махають «привіт» правою рукою, ліва рука на поясі.

Потім те ж саме виконують вліво.

Рухи повторюються.

 

Приспів:

І скатертина біла неначе дивосвіт,

Усе кругом накрила це самий перший сніг.

І на моїх долонях і на щоках моїх,

Як весело сьогодні бо випав перший сніг

Програш

 

 

Діти виставляють праву ногу на носок, руки тримаємо над ногою долонями донизу. Під музику вивертають п’ятку в сторони, руки теж ритмічно відводимо в сторони.

Дівчата та хлопці виконують підскоки навколо себе, руки підняті догори долонями в середину, пальці з’єднанні.

Діти виставляють ліву ногу на носок, руки тримаємо над ногою долонями донизу. Під музику вивертають п’ятку в сторони, руки теж ритмічно відводимо в сторони.

Дівчата та хлопці виконують підскоки навколо себе, руки підняті догори долонями в середину, пальці з’єднанні.

Вихідне положення ніг в шостій позиції: підстрибують на носках і одночасно плескають в долоні в горі.

2 куплет:

Дерева запорошені казкою запрошені,

Дивні та хорошії в дивному бранні.

А я іду всміхаюся до усіх вітаюся,

На душі так радісно весело мені

 

Пари міняються місцями з одного боку зали в іншу рухаючись боковим галопом. Вирівнюють колонки.

Кружляють навколо себе підскоками, руки тримають на поясі.

Боковим галопом рухаються на свої місця, вирівнюють колонки.

Кружляють навколо себе підскоками, руки тримають на поясі.

Приспів:

Програш:

Приспів:

І скатертина біла неначе дивосвіт,

Усе кругом накрила це самий перший сніг.

І на моїх долонях і на щоках моїх,

Як весело сьогодні бо випав перший сніг Як весело сьогодні бо випав перший сніг

Програш:

Повтор попереднього приспіву.

Ноги в шостій позиції, піднятися на носки і крутити тулубом на місці, руки вперед зігнуті, долоні відкриті.

Вихідне положення ніг в шостій позиції:

 

Носок правої ноги відводимо вперед-назад, руки рухаються за ногою.

Носок лівої ноги відводимо вперед-назад, руки рухаються за ногою.

 

Рухи повторюються.

 

 

Вихідне положення ніг в шостій позиції: підстрибують на носках і одночасно плескають в долоні у горі.

Ноги в шостій позиції, піднятися на носки і крутити тулубом на місці, руки вперед зігнуті, долоні відкриті.